Întregul proces de instrucţie şi educaţie al liceului nostru va fi centrat pe un set de valori care să definească profilul moral şi acţional al absolvenţilor nostri. Valori promovate în Colegiul Național ”Gheorghe Asachi”Piatra Neamț:
Profesionalismul – a fi cel mai bun în domeniul său de activitate.
Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
Cooperarea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi, a te implica în proiecte de echipă, conștientizându-ți locul și rolul în cadrul acesteia..
Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană.
Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni.
Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe împulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
Inovaţie – a fi pro-activ, a identifica situațiile problematice şi a concepe strategii personalizate de abordare şi soluţionare a acestora.
Implicare – a asigura realizarea proiectelor prin cointeresarea tuturor membrilor organizaţiei şcolare.
Excelenţă – a obține cel mai înalt nivel de eficiență prin profesionalism, responsabilitate și conduită profesională bazată pe standarde morale autentice.
ȚINTE STRATEGICE
A. Dezvoltarea unui sistem eficient al calităților activităților educaționale în școală.
B. Dezvoltarea unui management operativ şi participativ în şcoală, în vederea eficientizării funcţionării instituţiei şi consolidării unei culturi organizaţionale deschise şi stimulative.
C. Formarea unui colectiv didactic dinamic, modern, implicat, profesionist, prin asigurarea participării fiecărui cadru didactic la stagii de formare în funcţie de propriile nevoi.
D. Diversificarea curriculum-ului opţional la nivelul tuturor ariilor curriculare pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare personală a elevilor, opţiunilor privind cariera şi dinamicii pieţei muncii
E. Implicarea tuturor elevilor în activităţi extracurriculare conforme cu profilul şi potenţialul lor
F. Integrarea dimensiunii europene in toate domeniile structurale şi funcţionale ale activităţii şcolii, în vederea participării la diferite programe şi proiecte europene.